Puhelinasioinnin vaikeus – TE-toimisto teki minusta rikosilmoituksen

Rikkinäinen puhelin on hauska leikki. Lapsena.

Soitin TE-toimistoon tiedustellakseni matkakorvaushakemukseni sekavaa tilannetta, joka syntyi TE-toimiston antamasta selvityksestä omalle asiointisivulleni: ”Yhteydenotto 30.03.2015, TE-toimisto. Asia: x-alueen (alueen nimi poistettu) toimistoon palautui matkakorv.hak., jossa lukee ”tämä on jatko edelliseen hakemukseen, kesto 2kk, 4-8 h/pv, mutta ei työnantajaa eikä työtehtävää eikä haastatteluosoitetta. Nähtävästi asiakas ilmoittaa tällä lomakkeella paluumatkan kaupunkiin x. Pyydetty menomatkakorvaushakemusta toisen kaupungin TE-toimistolta, mutta tässä vaiheessa sieltä skannattiin tammikuinen jo käsitelty hak. Pyydetty helmikuista.”

Puheluun vastannut virkailija ei osannut vastata kysymyksiini täytyykö minun tehdä asian suhteen jotain ja milloin mahdollisesti saan kaipaamani rahat. Hakemus oli ollut sisällä jo noin kaksi viikkoa ja aiemmin ilmoitettu käsittelyaikataulu oli kerrottu olevan kahdesta kolmeen viikkoa. Koska virkailija ei osanut auttaa, pyysin häntä yhdistämään puheluni jollekin, joka tietäsi asiasta jotain ja osaisi kenties vastata kysymyksiini. Tämä nimettömäksi jäänyt virkailija kuitenkin löi luurin korvaani. Asia oli ilmeisesti sillä käsitelty ja se, että minulle oli jäänyt epäselväksi tuplaantuuko käsittelyaikani, oli ilmeisesti virkailijalle sivuseikka.

Kyseinen TE-toimisto on tehnyt minusta rikosilmoituksen, koska olen käyttäytynyt asiattomasti puhelimessa. Kyllä, sen myönnän, että asiattomuuksia on tullut ladeltua, mutta mikä moiseen käytökseen mahtaa olla syynä? Olenko muka vain ”riemuidiootti”, jonka suurinta huvia on soitella eri virastoihin häirikköpuheluita?

– Melutzin

  • Ville

    Ihan oma moka. Olet vastuussa yhä omista teoistasi, vaikka TE-toimiston kanssa asioitkin. Saat myös parempaa palvelua ja asiat selviävät paremmin, kun et käytä omaa ”rakastettavaa” persoonaasi, vaan yrität vähän hillitä.